Oferta od A do Z – większa oferta sklepu z artykułami dla domu DDD Dobre Dla Domu
3 gru 2018

Oferta od A do Z – większa oferta sklepu z artykułami dla domu DDD Dobre Dla Domu

Post by Redaktor

Firma uruchomiła centrum kompetencyjne, w którym tranczyzobiorcy dzielą się wiedzą, pomysłami i dobrymi praktykami.

Marka DDD Dobre Dla Domu obecna jest na rynku od 1005 roku. Twórcy sieci postawili na wyspecjalizowaną ofertę podłóg, paneli, drzwi oraz akcesoriów do tych artykułów. Ofertę produktową firma uzupełnia o pełen zakres usług okołosprzedażowych włącznie z montażem zakupionych towarów. Obecnie sieć liczy 54 sklepy, z czego 47 to sklepy franczyzowe.

W swojej strategii DDD Dobre Dla Domu poza rozwojem sieci franczyzowej postawiło na optymalizację działalności sklepów franczyzobiorców. Firma uruchomiła centrum kompetencyjne, w którym franczyzobiorcy dzielą się wiedzą, pomysłami i dobrymi praktykami – najlepsze pomysły implementowane są w całej sieci.

– Nasi partnerzy otrzymują również stałe wsparcie w zakresie zarządzania marżą, sprzedażą i zapasami oraz kontroli majątku sklepu czy przy podejmowaniu właściwych decyzji zakupowych. W sklepach sieci pojawiają się również strefy architektów – klienci firmy mogą w nich skorzystać z fachowej porady projektantów wnętrz, zaś dla franczyzobiorców jest to sposób dotarcia do nowej grupy nabywców – wyjaśnia Marek Frątczak, szef działu ekspansji DDD Dobre Dla Domu.

Swoim franczyzobiorcom DDD Dobre Dla Domu oferuje dwa formaty sklepów: dla dużych miast (200-600 m2) oraz miejscowości poniżej 30 tys. mieszkańców (do 100 m2). Oba koncepty różnią się powierzchnią sklepu, wielkością i sposobem ekspozycji oraz kwotą inwestycji. Oferta obu modeli jest jednak identyczna, bowiem artykuły, których nie ma w ekspozycji sklepu, klienci mogą zamówić z katalogu. W zasięgu zainteresowań firmy leżą miasta powyżej 30 tys. mieszkańców.

Franczyzobiorcy DDD Dobre Dla Domu inwestują na ogół około 1/3 kwoty potrzebnej do uruchomienia sklepu. Pozostałą część finansuje centrala wraz z dostawcami. Dla największych sklepów w formacie wielkomiejskim kwota inwestycji przekracza 100 tys. zł. W tej kwocie mieszczą się opłata wstępna (10 tys. zł) oraz opłata na kampanię otwarciową (7 tys. zł), którą wspiera centrala (nawet dwukrotnie większą kwotą). Format dla mniejszych miast to wydatek ok. 80 tys. zł. Opłata wstępna wynosi tu 5 tys. zł, na kampanię otwarciową franczyzobiorca musi wydać kolejne 5 tys. zł.

Szacowany okres zwrotu z inwestycji wynosi około roku dla obu formatów.

Trudny rynek – większe wsparcie Piotr Matluch prezes zarządu DDD Dobre Dla Domu

Rynek stał się znacznie bardziej wymagający, dlatego poza rozwojem sieci wspieramy partnerów i koncentrujemy się na optymalizacji działalności ich sklepów. Upowszechniamy w całej sieci dobre praktyki franczyzobiorców. Pokazujemy też partnerom, jak docierać do nowych grup klientów nawiązując współpracę z deweloperami, firmami remontowymi oraz montażowymi, a także projektantami wnętrz. W trudnych sytuacjach pomagamy zarządzać placówką partnera.

0 Comments

Leave a Comment